Te mooi om waar te zijn of toch niet? Ik heb Weinig tijd om al die dingen te maken dus dan maar brood, dat is wat veel mensen zichzelf vertellen in de ochtend. In deze post geef ik je 3 tips die je helpen aan een gezond en gevarieerd voedingspatroon, met als resultaat dat je je gezonder en fitter ga voelen en in vele gevallen ook gewicht verliest.
Veel mensen zijn druk met hun werk en hebben geen tijd en zin om te lang bezig te zijn met hun eten in de ochtend. Daarom komt het al snel tot het volgende een broodtrommel vol, een pak drinkontbijt voor onderweg en een appel voor in de pauze. Wanneer je thuis komt een stukje vlees, aardappel, pasta of rijst en wat groente, dit dag in dag uit. Mensen houden van gewoontes.

Het probleem van deze “gewoonte” is dat het voeding patroon te eentonig is en je moeite hebt om gewicht te verliezen. Een ander Probleem is dat het alleen maar koolhydraatrijke maaltijden zijn en je meer eiwit en vet moet eten om gemakkelijker af te vallen.

Hier volgen 3 tips die jou helpen om gevarieerder te eten en af te vallen

  1. Begin de dag met eiwitten + vetten
    Kwark met walnoten is een goed oplossing en gemakkelijk en snel
  2. Neem een salade mee naar je werkVariëren is eindeloos, zalm, rosbief, geitenkaas of kip en voeg een avocado toe, rucola melange of gemengde sla ligt kant en klaar in de supermarkt
  3. Stop met vifit, drinkontbijt en vruchtensap, laat je drinken vooral bestaan uit water (spa rood met smaakje is een goede variatie), koffie en thee (zonder suiker natuurlijk)

Wanneer je deze 3 tips toepast, zal je minder honger ervaren, het kost je niet meer tijd en zal je je fitter gaan voelen.