fbpx

Dag 1: Nog even een samenvatting

Vandaag ga je van start, of je bent al begonnen. We gaan vanaf nu een gezonde leefstijl aannemen. Maar ga jij ook echt all-in? De meeste mensen zeggen dat ze er alles voor over hebben om een stuk gezonder te leven. Maar wanneer ze moeten beginnen, komen er allerlei excuses om maar niet te doen, waarvan ze wel weten dat ze het moeten doen. Of bij de eerste tegenslag laten ze alles los en zijn ze al gestopt voordat ze werkelijk begonnen zijn.

Bereid je voor, er komen momenten dat het mis gaat. Er komen momenten dat je even geen zin hebt, of dat je een keer een foutje maakt. Dat is helemaal niet erg. Fouten maken is menselijk. Je moet namelijk zoeken naar een manier die bij jou past en dat gebeurd door fouten te maken. Die fouten wijzen jou er namelijk op dat je dingen anders aan moet pakken of dat je de teugels wat strakker aan moet trekken. Degene die dit proces echt tot een succes maken leren van hun fouten en passen zich daarmee aan, zodat ze dezelfde fout niet nogmaals maken.

Je hebt ieder moment namelijk weer de kans om het de volgende maaltijd weer goed te doen. Je kunt het bij die maaltijd gewoon weer oppakken en kijken naar de toekomst. Spijt hebben van een fout is leven in het verleden, spijt zorgt ervoor dat jij je slecht voelt en wanneer jij je slecht voelt wordt de hunkering naar ongezonde dingen alleen maar groter. Omdat die dingen jou op korte termijn weer goed laten voelen. Echter op de lange termijn krijg je alleen maar meer spijt wat jou in een cirkel gedrag trekt en jou continu hetzelfde patroon laat herhalen. Het dus geen spijt van je fouten en zie het als iets positiefs, iets dat jou leert en weer op scherp zet.

Proces is een tijdsduur van vallen en weer opstaan. Degene die echt succesvol zijn, hebben altijd blauwe plekken van het vallen en weer opstaan.

We gaan dus van start.

Hier nog even kort samengevat alle regels:

Training

  • Je weet exact hoe laat en wanneer je de komende 3 weken gaat trainen
  • Je plant tijd in om jou leven in balans te brengen
  • Je zet jezelf op 1, als je niet goed voor jezelf kan zorgen. Kan jij dat niet voor anderen.
  • Je geeft niet op en probeert altijd je grens te verleggen.
  • Je meet iedere dag je bloeddruk en hartslag.

Voeding

  • Je ontbijt met eiwitten en vetten
  • Je eet geen brood, crackers of rijstwafels als ontbijt omdat dit koolhydraten zijn
  • Je eet 2 koolhydraat maaltijden per dag met groente.
  • Je eet nóóit 2 koolhydraat maaltijden achter elkaar
  • Je hebt 6 eetmomenten per dag ingepland

Supplementen

De opdracht voor vandaag is om de gedachtegang achter PHP te lezen, zodat je precies weet hou het werkt. Deze download je hier

Heb je problemen of vragen? Mail mij via info@fitenkrachtig.nl met als onderwerp Vraag PHP. Maar gebruik het liefst de groepsapp.