Lukt het jou ook maar niet om je voeding op orde te krijgen?

Is dat de reden waarom je maar niet kan afvallen…

Het je alles al geprobeerd??

En sta je op het punt om het zoveelste voedingsschema af te nemen, waarvan je niet zeker weet of het werkt?

Probeer eens iets anders. Veel voedingsschema’s werken niet.

Dit heeft de volgende redenen:
1. Je houdt je er niet aan.

Er gebeurt altijd wel iets wat je niet voorzien hebt
– je wordt ziek
– je lust iets niet
– je bent druk met werk
– je hebt geen tijd om de voeding voor te bereiden
– je moet overwerken
– je hebt een verjaardag

2. Voedingsplannen zijn voor een bepaalde periode

Je lichaam past zich net als een trainingsschema ook aan aan je voedingsschema, volg je deze te lang zal je geen resultaat meer boeken.

3. Je volgt je schema voor even maar het s*cks

Je voelt je niet beter, misschien zie je resultaten op de korte termijn maar je ziet niet in hoe je dit de rest van je leven vol moet houden.

Je bent op zoek naar een methode om je voeding blijvend aan te passen.

Voedingsschema’s komen voort uit de sport en de bodybuilding. Deze mensen krijgen betaald om het te volgen, maar jij niet.

Jij wilt eigenlijk ook gewoon de volgende dingen eten.
– hamburgers
– taco’s
– wraps
– pasta
– noodles
– shoarma
– Nasi

Is het nou echt nodig om deze dingen uit je voedingspatroon te halen of kan het ook simpeler en zonder tellen?

Kijk naar wat je nu eet en pas dat hier en daar aan! doe het met een aantal simpele aanpassingen. Doe het stap voor stap.

Je hebt in de ochtend bijvoorbeeld weinig tijd en stop nu bij de pomp voor een koffie en een chocolade muffin.

Deze zou je kunnen vervangen voor een andere snel ontbijt.
Zoals kwark met wat amandelen en een appel.

Normaal eet je altijd onderweg en eet je gehaast, eerder opstaan is voor jou geen optie, dus je gaat voortaan op kantoor eten terwijl jij je e-mailbox doorloopt. Nog steeds niet ideaal maar wel een verbetering.

Voor de lunch ga je nu altijd naar de kantine en neemt daar een 2 broodjes kaas, ham een ei en een kroketje.

De eerste stap zou kunnen zijn om bij deze maaltijd een rauwkost salade te nemen, zodat je groente binnen krijgt.

Een vervolg kan zijn om de kroket te laten staan en in plaats van de broodjes kaar en ham een uitsmijter te eten met rauwkost. Weer een vervolg stap is om het brood weg te laten en in plaats van de uitsmijter een boeren omelet te nemen.
Of een wrap met zalm en rauwkost en avocado.

Bij je diner eet je nu gemakkelijk laten we zeggen kant en klare bami. De eerst stap zou kunnen zijn om er sperziebonen bij te gaan eten, om groente binnen te krijgen en kip voor de eiwitten. De volgende stap is om de bami te vervangen voor rijst. En de laatste stap is om zelf een rijstgerecht te maken met vele groente rijst en kipfilet.

Er zijn dus een aantal gemakkelijke stappen om jou voedingspatroon een stuk gezonder te maken. Dit zijn dingen die wij bij Fit & Krachtig meenemen in de voedingsbegeleiding die wij met onze leden bieden.

Wil jij meedoen? Wordt dan nu lid en geef je op via onderstaande button

Boek je gratis proefles